"Ahol a víz az egészség forrása!"

Önkormányzat

modul-1 kepÁltalános Információk és Ügyintézés Tovább

Gyógy - és strandfürdő

modul-2 kepGyógyító, kellemes kikapcsolódás Tovább

Touring Hotel és Thermal Camping

modul-3 kepFelhőtlen pihenés, nyugodt környezet Tovább

Polgármesteri hivatal

modul-4 kepFontos dokumentumok és tudnivalók Tovább

Jurta tábor

modul-5 kepKaland és egyedülálló szórakozás Tovább

Autós kresz park

modul-5 kepAhol a picik játszva tanulhatnak Tovább

Eseménynaptár

Belépés a weboldalra

Termál és Gyógyfürdő Fejlesztés

fogaszat
touring hotel banner
cserkeapartman banner 300x280
relaxobanner
banner cserkesz
fahazbanner

Köszöntjük községünk weboldalán!

Mobil Belépés

Mobil Eseménynaptár

2018. október 15.

Tájékoztató a meglévő fúrott, ásott kutak fennmaradási engedélyeztetéséről


Tisztelt Lakosok, Ingatlantulajdonosok!

Tájékoztatom Önöket, hogy a kertjükben, ingatlanukon található engedéllyel nem rendelkező fúrt, ásott kerti kút fennmaradását 2018 december 31 napjáig a települési jegyzőnél kérelmeznie kell az alábbi kutak esetében:
• amelyek a védett vizek és területek igénybevétele és érintése nélkül, és legfeljebb 500 m3/év vízigénybevétellel, kizárólag talajvízkészlet vagy parti szűrésű vízkészlet felhasználásával üzemel és
• épülettel vagy annak építésére jogosító hatósági határozattal, egyszerű bejelentéssel rendelkező ingatlanon van és magánszemélyek részéről a házi ivóvízigény vagy háztartási igények kielégítését szolgálja és
• nem gazdasági célú vízigény
• a fentiek szerinti házi ivóvízigény kielégítését szolgáló kúthoz tartozó, víztisztítási feladatokat ellátó vízilétesítmény létesítéséhez, üzemeltetéséhez, fennmaradásához és megszüntetéséhez.

A mellékelt fennmaradási engedély iránti kérelmet tervezői jogosultsággal rendelkező tervező által elkészített dokumentációval együtt kell benyújtani a polgármesteri hivatalba, a fenti határidőig, annak érdekében, hogy a tulajdonos a bírság megfizetése alól mentesüljön.

Amennyiben ezen kötelezettségének nem tesz eleget úgy 2019. január 01-től vízgazdálkodási bírság kerülhet kiszabásra, melynek összege magánszemélyek esetén 300.000.-ft-ig, terjedhet.

A fennmaradási engedély illetékköteles, az illeték mértéke: 3000.- Ft.

Engedélyezési kérelem: KÉRELEM LETÖLTÉSE

Nem a fenti felsorolás szerinti jellemzőkkel rendelkező vízkivételt biztosító vízilétesítmény fennmaradási engedélyezési kérelmét a vízügyi hatósághoz kell benyújtani.

Cserkeszőlő, 2018. október 12.


dr. Héczei Eszter
jegyző
2018. október 04.

BURSA HUNGARICA 2018.

Cserkeszőlő Község Önkormányzata 2019. évre kiírja a Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíj A és B típusú pályázatot.


A pályázatra azok az önkormányzat illetékességi területén lakóhellyel rendelkező, hátrányos szociális helyzetű felsőoktatási hallgatók jelentkezhetnek, akik felsőoktatási intézményben (felsőoktatási hallgatói jogviszony keretében) teljes idejű (nappali tagozatos), alapfokozatot és szakképzettséget eredményező alapképzésben, mesterfokozatot és szakképzettséget eredményező mesterképzésben, egységes, osztatlan képzésben vagy felsőfokú szakképzésben, a képzési keretidőn belül folytatják tanulmányaikat.

Hátrányos szociális helyzetű, aki:
- gyermeket nevel vagy gyermekét egyedül neveli,
- önfenntartó,
- árva, félárva,
- elvált szülők gyermeke,
- gyámolt,
- gyermekvédelmi szakellátásban részesül,
- fogyatékossággal élő, tartós beteg, családjában tartósan beteg vagy rokkant él,
- családjában munkanélküli van,
- a pályázó ingázik a lakóhelye és a felsőoktatási intézmény között,
-kollégiumi ellátásban részesül.

A részletes pályázati kiírás megtekinthető – 2018. október 5. napjától – Cserkeszőlő Község Polgármesteri Hivatal belső hirdető tábláján, ügyfélfogadási időben (hétfőn, szerdán 8-16 óráig, pénteken 8-12 óráig).

A pályázat benyújtási határideje: 2018. november 6.


A részletes pályázati anyag a HÍREK ---> PÁLYÁZATOK ---> BURSA HUNGARICA menüpot alatt található.

 
2018. október 03.

Parlagfű elleni közérdekű védekezést elrendelő határozatok


A határozatok megtekintéséhez kattintson az alábbi hivatkozásra:




 

2018. szeptember 28.

Központi Címregiszter Hirdetmény

 
Tisztelt Cserkeszőlői Lakosok!

Tájékoztatom Önöket, hogy bevezetésre került az ún. Központi Címregiszter (a továbbiakban: KCR), melynek célja, hogy a címek egy központi rendszerbe kerüljenek, azaz a különböző nyilvántartásokban (ingatlan-nyilvántartás, lakcímnyilvántartás, postai címnyilvántartás) szereplő címadatok pontosak és naprakészek legyenek.

Ezzel kapcsolatos feladatok ellátását a központi címregiszterről és a címkezelésről szóló 345/2014. (XII. 23.) Korm. rendelet (a továbbiakban: rendelet) írja elő. A rendelet meghatározza nemcsak azon ingatlanok körét, amelyeknek címmel kell rendelkezniük, hanem a címképzés folyamatát, valamint a már bejegyzett cím módosításának és törlésének szabályait is.

A Kormány címképzésért felelős szervként az ingatlan fekvése szerint illetékes települési önkormányzat jegyzőjét jelölte ki.

Tovább

2018. szeptember 20.

Tájékoztatás közvilágítási rendszer üzemeltetéséről, és hibabejelentésről


Értesítjük a Tisztelt Lakosságot, hogy 2015. augusztus 1-étől a Cserkeszőlő Községi Önkormányzattal kötött üzemeltetési szerződés alapján az ENERIN EPC Kft. végzi a községi közvilágítási rendszer üzemeltetési feladatait.

A közvilágítási rendszerben észlelt meghibásodást a Társaság hibabejelentés fogadására szolgáló elérhetőségein lehet bejelenteni.
Az ENERIN EPC kft. elérhetőségein a lakosság is tehet hibabejelentést!

Ügyfélszolgálat:
Név: Magyar Erik
Telefonszám: 06-70/390-7707
Faxszám: 06-93/999-689
E-mail cím: magyar.erik@ENERIN.hu
Online hibabejelentő: www.kozvilhiba.hu


A Cserkeszőlői Polgármesteri Hivatalban a közvilágítási terület ügyintézője: Molnár László, telefon: +36 56/568-453, +36 70/324-7518


 
2018. szeptember 06.

Tájékoztató a kéményseprés igénybevételéről


Noha még nincs itt a hűvös idő, célszerű a kémények ellenőrzését már most elvégeztetni, hogy ne az utolsó pillanatra, a fűtési szezon kezdetére maradjon ez a valóban életbevágóan fontos tevékenység.

A katasztrófavédelem kéményseprőipari tevékenysége jelenleg tizenhét megyében összesen 2593 településre terjed ki, ezen belül Jász-Nagykun-Szolnok Megye egész területére. A szolgáltatást a gazdálkodó szervezeteknek kötelező megrendelni egy kéményseprő cégtől – szilárd tüzelőanyaggal való fűtés esetén évente, gázfűtést használóknak kétévente, a munkáért pedig díjat kell fizetniük. A társasházakba a kéményseprők hívás nélkül kimennek, a lakóknak a vizsgálatért nem kell fizetniük (kivéve, ha egy lakás valamely vállalkozás bejelentett telephelye). Szintén ingyenes a szolgáltatás a családi házban élő magánszemélyek számára, de szükség van időpontfoglalásra – tehát ha valaki úgy dönt, hogy a kémény rendszeres tisztíttatásával is gondoskodik biztonságáról, még azt is eldöntheti, mikor szeretné azt.

Aki az online ügyintézést választja, a www.kemenysepres.hu honlapon előre megadhat két-három, kéményellenőrzésre megfelelő napot – ebben az esetben a kéményseprők telefonon felveszik az ügyféllel a kapcsolatot és közösen megállapodnak az ellenőrzés pontos dátumáról és idejéről. A katasztrófavédelem kéményseprői gyakran tájékoztató levelekkel járják végig a településeket. Ilyenkor lehetőséget biztosítanak az ellenőrzés azonnali elvégzésére is, de ennek igénybevétele ekkor sem kötelező.

A kéményseprők célja a füstelvezető épségének, valamint a fűtésrendszer jó és biztonságos működésének ellenőrzése; az esetleges problémák kiszűrése, a balesetetek megelőzése, de semmiképpen sem a bírságolás. A vizsgálat során kívül-belül megnézik az égéstermék-elvezetőket, ellenőrzik azok műszaki állapotát, vizsgálják, hogy a fűtés biztonságos működéséhez van-e az adott helyen elég levegő, illetve biztosított-e a levegő utánpótlása, emellett elemzik a tüzelőberendezésből távozó égéstermék összetételét. Ha problémát tárnak fel, fontos, hogy saját érdekében mindenki mihamarabb intézkedjen a javításról.

A szakember a kéményvizsgálatról tanúsítványt állít ki. Ezen fel kell tüntetnie az utolsó műszaki vizsgálat évét, valamint az ellenőrzés során elvégzett műszeres mérések eredményét. A katasztrófavédelem kéményseprői készpénzt nem kezelhetnek, nem fogadhatnak el. Végeznek díjköteles munkát is, azonban ezeket előre, írásban meg kell rendelni és a munka elvégzése után, számla ellenében, átutalással kell a díjat megfizetni.

A katasztrófavédelem minden kéményseprője végzett szakmunkás, arcképes igazolvánnyal rendelkezik, egységes munkaruhát visel és a munkavégzéshez biztosított autójuk is jól megkülönböztethető, a katasztrófavédelem feliratai, színei jól láthatóak rajta. Felszerelésük korszerű és teljes, minden szerszámuk, mérőműszerük biztosított.

Mezőtúri Katasztrófavédelmi Kirendeltség
2018. augusztus 30.

Tájékoztatás a téli rezsicsökkentésről


A tájékoztató, az igénylőlap és az adatkezelési tájékoztató letöltéséhez kattintson az alábbi tájékoztató képre!


telirezsi
2018. augusztus 03.

Tájékoztatás a településkép-védelmi rendeletről


2017. évben törvényi kötelezettségünkből eredően Cserkeszőlő Község Önkormányzatának Képviselő-testülete megalkotta a település-képvédelmi rendeletet.
A rendelet a településkép és az utcakép védelmével foglalkozik, elsősorban az épített környezet, és a reklámhordozók vonatkozásában. Cél az egységes, esztétikus településkép, és élhetőbb közösségi terek kialakítása.
A rendelethez kapcsolódik a Településképi Arculati Kézikönyv, amely képeken, ábrákon keresztül, közérthetően bemutatja azokat a követendő megoldásokat, amelyeket a közösség támogat és elfogad, ill. építészeti szempontból előre mutatóak.
A településképi eljárások díj- és illetékmentesek.

A rendelet - a korábbi építési szabályok mellett - új eljárásokat és kötelezettségeket is bevezetett:

1. Településképi véleményezési eljárás:
Minden olyan esetben kötelező, amikor építési engedélyköteles a tevékenység. Pl. 300 m2-nél nagyobb lakóház, mérettől függetlenül: üdülő, gazdasági épület, műtárgy stb.

2. Településképi bejelentési eljárás:
300 m2 alatti lakóház építése vagy lakóház bővítése, védett épület kisebb átalakítása esetén, valamint épület funkció (rendeltetési mód) váltása esetén, továbbá cégér, reklámtábla kihelyezését megelőzően, írásbeli bejelentési kötelezettség vonatkozik mindenkire, és jóváhagyás nélkül nem történhetnek meg az előbbi tevékenységek. Óriásplakát nem helyezhető el a településen.

3. Főépítészi, szakmai konzultáció:
Azokban az esetekben, amelyek építéshatósági szempontból bejelentés kötelezettek:
300 m2 alatti lakóház építése vagy lakóház bővítése esetén kötelező a konzultáció. Cél, hogy az építtető elkerülje azt, hogy a településképvédelmi rendeletben foglalt előírásokat megsértse, így elkerülje az esetleges bírságolást.

A rendelet megfogalmaz építészeti, műszaki megoldásokat, amelyeket új építés vagy az építmények átalakítása, bővítése során kötelező figyelembe kell venni.
A fürdő és környezetének összehangolt és esztétikus kialakítása kiemelt célterülete a településképi eszközök, eljárások alkalmazásának, ennek érdekében a szolgáltató egységeket felkeressük, és külön egyeztetünk velük.

A településképi rendelet be nem tartása 100 000 - 1 000 000 Ft-ig terjedő, akár többször kiszabható bírsággal sújtható, és a NAV-nál adók módjára behajtható! Cél nem a bírságolás, hanem a településkép védelme, a jogkövető magatartás megkövetelése, ill. fenntartása.
Kérem a Tisztelt Lakosságot és a Gazdálkodó szervezeteket, hogy érdeklődjenek (tel: 56/568-453, e-mail: epitesugy@cserkeszolo.hu) építési tevékenységük megkezdése előtt!


A "Településképi véleményezési eljárás - kérelem" és a "Településképi bejelentési eljárás - kérelem" nyomtatványok letölthetők a Polgármesteri Hivatal menüpont Építésügyi dokumentumk almenüjéből.

Szokolai Lajos
polgármester
2018. július 27.

HIRDETMÉNY

Cserkeszőlő Község területén készülő településfejlesztési és -rendezési tervekről

Ezennel értesítjük a Tisztelt lakosságot, illetve Partnereket, hogy Önkormányzatunk megindította a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló Korm. rendelet egyeztetési eljárás ún. előzetes tájékoztatási szakaszát Cserkeszőlő területén készülő tervekre, a Településfejlesztési Koncepció, a Településszerkezeti terv, Helyi Építési Szabályzat és Szabályozási terv felülvizsgálatára vonatkozóan. A jelenleg induló településtervezési folyamat teljes körű, átfogó jellegű és részletekbe menő munkafolyamatokat jelent, több fázisban zajlik, és hozzávetőlegesen 8-10 hónap időtartamot vesz igénybe.

A településfejlesztéssel, és településrendezéssel kapcsolatban a Partnerségi Rendelet szerinti Partnerek (lakosság, civil és gazdálkodó szervezetek) javaslatot, észrevételt tehetnek, valamint véleményt nyilváníthatnak. Minden olyan javaslatot várunk, amely Cserkeszőlő fejlődését elősegíti, és élhető települési környezet kialakítására irányul.

Az első körös javaslattételre több lehetőség is van, a 2018. augusztus 3. 16.00 órakor kezdődő. lakossági fórumon, helyszíne: Sportpálya rendezvényterem.
Valamint írásban a polgármesterhez címzett, szövegszerű indoklással ellátott észrevétellel, javaslattétellel, melynek beérkezési határideje: 2018. augusztus 17.

Tisztelettel várjuk a közreműködni kívánók véleményét és részvételét!


Cserkeszőlő, 2018. július 26.


Szokolai Lajos
polgármester


Letölthető anyag: KLIKKELJEN IDE!

 

2018. máj. 14.

Tájékoztató vállalkozóknak elektronikus ügyintézésről


Tisztelt Adózók!


Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (a továbbiakban: Eüsztv.) értelmében 2018. január 1-től kötelező a gazdálkodó szervezetek számára az egyes állami szervekkel való elektronikus kapcsolattartás, valamint az ehhez szükséges hivatalos elérhetőségen történő dokumentum küldés/fogadás. 

Ennek megvalósítására biztosítja az állam a gazdálkodó szervezetek számára a CÉGKAPU szolgáltatást.

Az Eüsztv. 108. § (6a)-(6b) bekezdése (átmeneti szabály) alapján 2018. december 31-ig a Cégkapu regisztrációra kötelezettek továbbra is használhatják az ügyvezető, képviseleti jogosult Ügyfélkapuját.

Felhívjuk a szíves figyelmüket arra, hogy fentiek értelmében 2018. január 1-jétől a gazdálkodó szervek kizárólag elektronikus módon és formában nyújthatnak be adóbevallást, adatbejelentést, bejelentkezést és változásbejelentést az önkormányzati adóhatósághoz.

Az elektronikus ügyintézés az önkormányzatok hivatalai számára is kötelező kapcsolattartási forma, tehát minden hivatalos levél kizárólag a gazdálkodó szervek hivatalos elektronikus elérhetőségére (Cégkapu) kerül megküldésre. Minden irat esetén beáll a kézbesítési vélelem akkor is, ha az iratot nem veszik át! (Eüsztv. 14.§ (4) bek.)

Az elektronikus ügyintézés a magánszemélyek számára is biztosított az Önkormányzati Hivatali Portál igénybevételével.

Az Önkormányzati Hivatali Portál az elektronikus önkormányzati ügyintézés helyszíne. A Portál az Önkormányzati ASP rendszert használó helyi önkormányzatok természetes személy és jogi személy ügyfelei számára lehetőséget biztosít az önkormányzat által kialakított ügyintézési szolgáltatások igénybe vételére, melyet a Cserkeszőlői Polgármesteri Hivatal 2018. januárjától biztosít ügyfelei számára.
Az Önkormányzati Hivatali Portálon történő ügyintézéshez a Központi Azonosítási Ügynökön (Ügyfélkapun) keresztüli azonosítás szükséges.

További tájékoztató az alábbi oldalon tekinthető meg:
 https://ohp-20.asp.lgov.hu/tajekoztato
 


dr. Héczei Eszter sk.

           jegyző


Alkategóriák